Afscheidsfeestje en afscheid Norain - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Notten - WaarBenJij.nu Afscheidsfeestje en afscheid Norain - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Notten - WaarBenJij.nu

Afscheidsfeestje en afscheid Norain

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

15 Juli 2008 | Suriname, Paramaribo

Het is alweer even geleden, maar toch hebben Norain en ik een afscheidsfeestje gegeven. Dit omdat Norain inmiddels alweer een weekje terug is in Nederland en bij mijn stage sommige jongens examen hebben en terug gaan naar Apoera.

Het feest hebben we gehouden op het Dankers Centrum, de stage van Norain omdat het overdekt is en makkelijk te bereiken is voor iedereen.
Om 9 uur kon het feestje beginnen alles was klaar, de bar en de dj stond ook al helemaal klaar. De eerste mensen kwamen binnen druppelen erg gezellig en op den duur werd het steeds drukker en gezelliger.
Ook de jongens van mijn stage waren er wat ik erg leuk vond, zeker naar de omstandigheden die er zijn, en hebben we gezellig gedanst en gekletst.

Alles is helemaal super gelopen, iets dat Norain en ik niet verwacht hadden dit mede omdat we een bar gemaakt hadden zodat, vooral de jongens, de drank niet zelf konden pakken en problemen zo te voorkomen.

Rond half 2 was het zo stil dat we de muziek maar stop gezet hebben even alles opgeruimd en daarna ja wat kon je doen, dan maar naar de Zeppelin.
In de Zeppelin was een Carib feest ter promotie van een ‘oud’ biertje dat niet loopt. Hier moest DJ Kuyken draaien en was erg gezellig.
De hele avond gedanst en ja als je iemand blij en vrolijk wilt maken moet je aan Edson je fotocamera geven en hij is de hele avond zoet ermee :D:D

Dan het afscheid van Norain. Zondag koffer in pakken en in de avond ergens een hapje gegeten erg gezellig, maar dan is het opeens maandag. De een a laatste dag van vertrek nou ik kan je wel vertellen helemaal niet leuk hoor! In de avond cadeaus aan Norain gegeven en toen was het menus onze tranen konden zich niet langer verbergen en zaten we als 2 kleine kleuters te janken op de bank nou Edson lag helemaal in een deuk al had hij zelf ook moeite het droog te houden hoor :D

De ochtend erna vroeg met de taxi naar de stad en Denise was gezellig met ons mee gegaan want ook zei ging weg. Aangekomen bij het Guesthouse even de spullen op de kamer gezet, ik bleef namelijk nog 2 dagen in de stad, en daarna gewoon gezellig even de stad in een terrasje pakken en ergens een hapje eten en hoe kan je het beter afsluiten dan het eten van Roti?
Nadat dat allemaal gedaan was inclusief laatste souvenirs gekocht weer teruggegaan om op te frissen want de taxi naar Zanderij zou er ook aankomen.
Dan was het zover de rit naar Zanderij echt het leek wel een eeuwigheid terwijl het iets minder dan een uur was.

Dan de controles wat een drama zeg moet je je koffer op een tafel leggen wordt die helemaal onderzocht, dan je handbagage en tas en daarna mag je inchecken en toen was het definitief afscheid nemen dat was nog wel het zwaarste zeker omdat wanneer ik dan terug kom in Nickerie het hier zo leeg en stil is omdat iedereen weg is. Natuurlijk weer allebei huilen en ben maar snel weggegaan want anders hield ik het nog minder droog.

Weer terug in de taxi naar het Guesthouse was zo raar je bent met elkaar aan het smsen en bellen, maar het voelt zo raar. Eenmaal in Guesthouse lekker niks gedaan en gelukkig kwam Alvin eraan dus was wel gezellig. De dag erna zijn we naar de Paramaribo Zoo geweest erg leuk om te zien niet dat het veel voorstelt maar is leuk om er eens geweest te zijn. Op een gegeven moment kreeg ik dus echt de schrik van me leven. Ik stond te kijken bij de anaconda’s en op een gegeven moment riep Alvin me van kom kom dit moet je zien. Dus ik nog zo nee jij moet dit zien echt bizar gewoon. Oké uiteindelijk toch naar hem gekomen zit er een mega dikke lelijke enge vogelspin en hij vertellen dat het waarschijnlijk een bosspin was. Voor die mensen die net als ik niet weten wat dat is een gevaarlijke en als die je prikken ben je dood. Dus hij de beheerder halen en bleek het om een vogelspin te gaan en niet gevaarlijk was. Nou hij kan zeggen wat die wilt no way dat ik er nog bij in de buurt kom. Verder waren er ook veel leeuwen, jaguars, apen en die liepen zo grappig helemaal rechtop met hun staart in de lucht echt grappig gewoon en er waren struisvogels, ara’s, aasgieren en nog veel meer.
In de avond op stap geweest bij de Millennium en was leuk, maar wederom weer erg apart. Dit omdat als ik uitging in de stad wanneer Alvin moest draaien Norain altijd wel mee was en je gewoon samen helemaal los ging en nu had je niemand dus heel vreemd.

Ja nu het grote moment aangebroken terug naar Nickerie en de 3 weken alleen doorbrengen. Eenmaal bijna thuis belde Norain en dat was het vreemdste van alles. Ik deed hier alles open en zat gewoon met haar aan de telefoon en je komt thuis in een leeg huis. Altijd hebben we het zo naar ons zin gehad samen dat we echt maatjes en vriendinnen zijn geworden. Nooit is er een ruzie of woordenwisseling geweest en konden we altijd bij elkaar terecht als er wat was. Ook de irritaties zijn er niet echt geweest wel waren ze er maar zijn niet geuit.

Norain bedankt voor de super leuke gezellige tijd en mis je hier man in het grote lege huis J
Zie je over 2,5 week op Schiphol met me broodjes en de marcusa sap J

Bigi Brasa

  • 16 Juli 2008 - 07:37

    Mam:

    gezellig feestje, is die kuyken nou een neef van Alvin. Jammer dat Norian weg is maar gelukkig over 2,5 weeek ben jij ook gelukkig weer thuis.
    We hebben je gemist en het kan niet snel genoeg gaan.

    Kus uit Bergambacht.

  • 20 Juli 2008 - 12:14

    Ed:

    he mop, lekker verhaal.
    Dan zit je nu alleen, nog 2 weken, maak er nog wat moois van en we zien je over 2 weken op schiphol.
    Op dit moment is het nog steeds slecht weer, veel regen, maar....... aan het eind van de week gaat het beter worden, zeggen ze, richting de 25 graden en veel zon; ben benieuwd.
    Dus wie weet, als je terugbent, is het weer hier lekker en scheelt weer in de afkick verschijnselen

    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Van 16 februari tot 3 augustus ben ik samen met mijn vriendin Adrienne voor 5,5 maand op stage in Suriname- Nieuw Nickerie! Wij gaan daar stagelopen in een internaat voor Indianenkinderen en ze daar ondersteunenen in het onderwijs volgen, huiswerk maken en activiteiten met deze kinderen doen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 48993

Voorgaande reizen:

16 Februari 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: