Het aftellen kan beginnen...... - Reisverslag uit Venray, Nederland van Patricia Notten - WaarBenJij.nu Het aftellen kan beginnen...... - Reisverslag uit Venray, Nederland van Patricia Notten - WaarBenJij.nu

Het aftellen kan beginnen......

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Patricia

03 Januari 2008 | Nederland, Venray

Ja ja, nog maar een paar weken en dan is het zo ver mijn stage naar Suriname!!
Van 16 februari tot 3 augustus ben ik samen met Adrienne te vinden in Suriname - Nieuw Nickerie wat in het noord westen van Suriname ligt. Wij gaan daar stage lopen in een internaat voor Indianen kinderen in de leeftijd van 12-21 die verder willen leren voor het voortgezet onderwijs. Aangezien ze in hun dorp daar geen mogelijkheid voor hebben komen ze naar Nieuw-Nickerie of gaan ze naar Paramaribo.
Mijn werk hierin is om de jongens, ja een jongensinternaat, te ondersteunen in hun lessen, hun huiswerk maar ook activiteiten met deze jongens gaan doen.

Kortom ik heb er heel veel zin in, maar ga ook zeker het vertrouwde kikkelandje missen!!! En dan zeker niet de kou, want ja zo'n echte Hollander ben ik ook weer niet. Nee ik ga vooral mijn familie, vrienden en natuurlijk ga ik JW erg missen deze maanden!!!

  • 03 Januari 2008 - 16:50

    J-W:

    Ik ga je wel missen hoor schatje!!!

    xxx

  • 03 Januari 2008 - 18:42

    Jetty:

    Zo stoer dat je gaat en je gaat het helemaal maken daar!!!
    Het gaat echt superleuk worden. En als je toch in de buurt bent, vlieg je even langs ;)

    Heel veel plezier!!!!
    dikke kus

  • 06 Januari 2008 - 15:02

    Ed:

    We missen haar al bijna een half jaar sinds ze in het "andere buitenland" verblijft, samen met JanWillem.
    Natuurlijk gaan we je missen als je over de grote plas bent, en niet alleen als kiespijn, want die gaan we er over 2 weken samen uithalen.
    Tot dinsdagavond.

    Kuss

  • 06 Januari 2008 - 21:44

    Mam:

    Ja, hoe moet ik als moeder hier nou op reageren. Ik zal je ontzettend missen, maar vind het goed dat je dit aandurft en dus doet. Gelukkig is deze website er dus kunnen we te pas en te onpas een bericht achter laten. Denk dat jullie het super met elkaar hebben, jullie zijn jong dus geniet ervan nu het nog kan.
    Patricia ik wil je nog wel even zeggen dat ik het een prestatie van jou vind dat je toch maar alles zelf betaald zowel je studie als alle andere dingen, sjapoo had ik nooit gedacht omdat iedereen altijd vind dat ik jullie teveel verwent. Maar ja wat is verwennen he. Verder wil ik ook even kwijt dat ik hoop dat alles goed blijft daar er geen gekke dingen gebeuren en dat ik wat er ook gebeurd van je blijft houden, maar dat weet je wel.

    Dikke kus mam.

  • 14 Januari 2008 - 18:31

    Yv Van Ut Werk:

    HI meis,

    hoop dat je ut super leuk gaat krijgen daar!! Wij gaan je in ieder geval missen op ut werk..en je mag c-ker terugkomen als je in Nederland bent!!!

    Greetzzz Yv

  • 21 Januari 2008 - 12:28

    T.niny:

    supergaaf dat je dit allemaal doet,en natuurlijk kom ik je ff gedag zeggen,voor je naar de andere kant van de (wereld)gaat
    liefs t.niny

  • 25 Januari 2008 - 20:05

    Marinda:

    Hoi Patries,
    bijna een jaar geleden heb ik samen met medestudenten een afstudeerproject gedaan in Nieuw-Nickerie. En per toeval kwam ik je site tegen....Het is erg bijzonder om daar tussen de gemeenschap te mogen leven en nog weer zoveel anders dan Paramaribo. Heel veel succes en plezier gewenst. Mocht je alvast een voorproefje willen over nieuw-nickerie www.windesheimbouwtbruggen.nl/suriname

  • 26 Januari 2008 - 17:40

    Lisette:

    Nou dan gaan we nog wel even een maandje met elkaar samenwerken! Ik ben in Surianme tot 26 maart en werk dus 3 x per week met de jongens! Ze zijn harstikke leuk en waarderen alles enorm! Veel plezier in NL de komende weken nog en wij staan jullie in Nieuw-Nickerie wel op te wachten!

    Liefs Lisette

  • 27 Januari 2008 - 12:29

    Yvonne:

    Hee patricia
    Wat gezellig! Vanaf half maart tot ongeveer half juli zit ik ook in Nickerie.. Via stichting WIN ga ik werken in het HIV/AIDS team! We lopen elkaar ongetwijfeld tegen het lijf en zoals ik heb begrepen moeten we de gezelligheid zelf creeren aangezien het geen bruisend stadje is!
    Veel succes met alle voorbereidingen en wie weet tot over anderhalve maand!
    Groetjes Yvonne

  • 28 Januari 2008 - 15:24

    Marjan:

    Hallo Patricia
    Op mijn site heb je een berichtje gestuurd.
    Wanneer jij hier aan komt ben ik alweer weg. Als je hier bent zal je er wel meer over horen maar in het kort. Het ROC (mondriaan) in Den haag helpt en begeleid de stichting WIN om hier een MBO opleiding op te zetten. IK ben nu hier om iedereen weer te spreken en de docenten te coachen.
    Sterkte nog met de voorbereiding en het afscheid nemen van iedereen. Je zal hier warm (letterlijk en figuurlijk) verwelkomt worden

    Marjan

  • 28 Januari 2008 - 19:12

    Lysette:

    Lieve Tries,

    ik vind het onzettend stoer en knap van je dat je zo'n lange tijd van hun bent!!
    Maar je gaat een geweldige, fantastische en mooie tijd tegemoet.
    Ben ontzettend trots op je en ga je heel erg missen!

    Hele dikke knuffel en zoen

  • 28 Januari 2008 - 19:13

    Lysette:

    uhm er moet staan, van huis bent!

  • 31 Januari 2008 - 22:23

    Mam:

    Wat een gezellige berichten allemaal en heel leuk van diegene die daar nu zijn of zijn geweest. Vind het altijd heel bijzonder dat er jonge mensen zijn die zo'n uitdaging aangaan. En iedereen maar roepen de jeugd van tegewoordig, ik vind jullie allemaal toppertjes om andere zo te helpen en bij te staan.

  • 02 Februari 2008 - 17:32

    J-W:

    Poepie,

    Je ligt nu heerlijk naast me op bed te slapen. Eigenlijk wil ik gaan eten maar ik laat je nog maar even liggen denk ik.

    Voor de lezers thuis, we zitten nu 4 dagen in Berlijn. Mooie stad hoor!!!

    En we hebben een prima hotel met een zeeer ruime kamer.

    Kuss voor me schatje!

  • 02 Februari 2008 - 19:42

    Aniek:

    Hoihoi! Wat leuk dat je een berichtje stuurt! Nou onze indruk is echt super en hebben ook een super huis tot onze beschikking. Je gaat vast ook een leuke tijd tegemoet en we gaan elkaar vast ontmoeten. In ons huis hebben we overal normale stroomvoorziening, waar je telefoon en laptop allemaal op aangesloten kan worden :) Het bellen en smsen hier is ook helemaal niet duur. Met een surinaams nummer kun je al voor 5 eurocent naar een nederlands nummer smsen! Dus no worries! Nou tot over twee weken denk ik! Alvast een goede reis!

    Liefs Aniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Van 16 februari tot 3 augustus ben ik samen met mijn vriendin Adrienne voor 5,5 maand op stage in Suriname- Nieuw Nickerie! Wij gaan daar stagelopen in een internaat voor Indianenkinderen en ze daar ondersteunenen in het onderwijs volgen, huiswerk maken en activiteiten met deze kinderen doen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 49004

Voorgaande reizen:

16 Februari 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: