Pannenkoeken & stampot andijvie - Reisverslag uit Bergambacht, Nederland van Patricia Notten - WaarBenJij.nu Pannenkoeken & stampot andijvie - Reisverslag uit Bergambacht, Nederland van Patricia Notten - WaarBenJij.nu

Pannenkoeken & stampot andijvie

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

15 Februari 2008 | Nederland, Bergambacht

Jaja het aftellen is nu echt begonnen. Nog maar een paar uurtjes en dan gaat het grote avontuur beginnen!!
Koffer is ingepakt met veel bloed, zweet en tranen, want ja zoveel kleren al ik heb en dan een keuze maken is lastig. Gelukkig heb ik nog een goedkoop adresje gevonden om pakketten te versturen ideaal dus over 1 maandje komt er nog wel wat aan……

Vandaag ook voor het laatste keer de Hollandse pot gegeten dus wat nog liever dan:
- ochtend: rijstenwafel met pindakaas
- middag: pannenkoeken en
- avond: stampot andijvie met de enige echte Unox worst :D

De afgelopen 2 weken erg druk gehad met het afronden van school. Afscheid nemen van al mijn lieve vriendjes, vriendinnetjes en familie leden.
Lekker gezellig thuis met vriendinnen gegeten, bij vrienden gegeten en natuurlijk ook met vriendjes uit eten geweest. Lekker met zijn allen in een leuke omgeving doet je toch goed en leef je minder naar het moment toe hoor…… Thank you all!!!!

Hierbij wil ik iedereen ontzettend bedanken voor alle leuke, praktische en zeer handige donaties J die komen zeker goed van pas daar zo. Ik zal het allemaal gaan gebruiken en jullie, kaartjes en foto’s komen aan mijn muur te hangen hoor, zodat ik jullie, minder, hoef te missen!!!!

Moet heel eerlijk bekennen dat ik nog niet echt het besef heb dat ik morgen voor zo’n lange tijd uit Nederland ben. Al moet ik wel bekennen dat toen ik vandaag mijn OV inleverde het wel raar voelde hoor! Het erge komt denk ik morgen wanneer ik afscheid neem van iedereen op Schiphol en de tissues zullen rijkelijk gaan vloeien ben ik bang.

Mensen nogmaals bedankt voor alles ook voor jullie leuke berichtjes en laat er vooral nog heel veel achter!!!

  • 15 Februari 2008 - 20:11

    Marius:

    Aaaaah.... *troosthug* wat een afscheidsverhaal joh. Ik heb echt wel een beetje met je te doen!

    Hoe dan ook ... het is een super dappere stap die je zet, en tegelijkertijd... ik weet zeker dat je er achteraf vast geen spijt van zult hebben. Het is een reuze ervaring en dat is ook weer een hoop waard.

    Maar goed, dat neemt niet weg, dat dit een zwaar moment is.

    Ik wens je er veel sterkte mee, en ik lees natuurlijk graag je weblog hier, en dan laat ik ook steeds eventjes een berichtje achter!

    Het ga je goed. Ik wens je een voorspoedige reis voor nu, en graag tot lees en schrijfs!

    Een lieve groet
    Marius

  • 15 Februari 2008 - 20:23

    Astrid:

    Lieve Patries, wij (Manfred,Jessie, Zhu en ik) wensen je alvast een hele goede vlucht toe. Voor het afscheid op Schiphol wensen we je in ieder geval sterkte. Het gaat je allemaal lukken hoor. We zullen je volgen. Hele dikke kus van ons uit Bergambacht. Doei doei!!

  • 15 Februari 2008 - 20:50

    Nansss...:

    ha lieverd!

    Vond t echt een supergezellig afscheid, ga onze droge humor slappe praatjes avonden echt wel missen hahaha!

    Heel veel plezier en succes daar!!!

    Luv you!

    Dikke kus

    nance

  • 15 Februari 2008 - 20:56

    Ans En Harry:

    Lieve Patries,

    We hadden al afscheid voor een half jaar genomen, maar jouw vertrekberichtje doet nu al een reactie ontlokken.
    We sturen wel, als je wilt, een Unox Worst na.
    Volgens ons smaakt die worst best met Kousenband ook wel genoemd Vigna unguiculata subsp. sesquipedalis met wat rijst?

    Geniet van het leven daarginder, wordt veel wijzer en wij passen wel op onze Jan-Willem. We zetten hem flink aan het werk voor de nodige afleiding. Als je terugkomt kun je in de door Jan-Willem gemaakte Forellenvijver zwemmen!!!!

    De groetjes aan iedereen en veel plezier.

    Knuffel en Doei (ook van Boef).


  • 16 Februari 2008 - 01:16

    Jenny:

    Ik stel voor dat je saoto soep gaat eten, pitjel, telo, nasi, bami, tjauwmin met moksi meti en daarbij dawet, orgeade ,fernandes en weet ik wat voor lekkers drinkt. Als toetje kun je natuurlijk een heerlijke cocoskoek nemen, bojo, of een fernandes ijs ( in alle smaken, cocos, chocolade etc.) dan beloof ik dat ik zoveel mogelijk stamppot eet ( in alle variaties, boerenkool, andijvie, spinazie) MET onze heerlijke unox rookworst , deal?

    Kusjes have a great time!

  • 16 Februari 2008 - 17:47

    J-W:

    Hi liefje!

    En hoe is de reis verlopen? Natuurlijk minder leuk na de 2 uur vertraging op Schiphol. Wel een fijne vlucht gehad? Nog wat kunnen slapen?

    Vond het afscheid wel moeilijk maar over 3.5 maand ben ik weer bij je. Dan heb ik ook lekker vakantie en kunnen we samen leuke dingen gaan doen!

    Spreek je snel weer liefje!
    Kuss

  • 16 Februari 2008 - 18:18

    Jetty:

    He liefie, inmiddels ben je er wel denk ik? Alles goed gegaan?
    heel veel plezier en we mailen!

    kuss

  • 17 Februari 2008 - 16:51

    Vanity:

    Liefffiii

    En goed aangekomen,..?? Vast wel
    Je zal vast en zeker al in een rokje of korte ( die hele mooie gele) broek lopen,..... haha

    Nou hier is het nog steeds ijzigkoud gewoon s'nachts -7 ja je leest het goed in de - haha.

    Nou heel erg veel succes daaro en we gaan heel veel hyves, msnen, mailen, skype en weet ik het allemaal.

    Die vuilniszak met kleding he moetdie weg gegooid worden of mag ik die mee nemen,..

    Nou ga jouw echt super erg missen maar voor je het weet zijn die MAANDEN voorbij

    Een hele Dikke Kus voor mijn Lieve Zus
    (Smak)

    LOve You

  • 17 Februari 2008 - 17:37

    Charlotte:

    En ik heb door dat ik hier berichtjes kan plaatsen...wat snel he? haha
    hoe was je reis? ik denk dat je ondertussen er al lang en breed bent... Hoe is je kamer? hoe zijn de mensen? wat is je eerste indruk!
    En mega bedankt voor je cadeau!! erg lief van je! heel veel plezier komende tijd! als je een keer een slungerige roze vogel (of 2) voorbij ziet komen, weet dan dat ik aan je denk en dat ik ze gestuurd heb om te kijken of je nog leeft :) hahaha
    Denk aan je! kusje

  • 17 Februari 2008 - 18:04

    Mam:

    He Patries nog geen internet site gevonden zeker, anders had je vast en zeker al verteld van de eerste indrukken. Jammer dat Miami niet doorging, even voor de rest die ook dit lezen. Gisteren op schiphol kreeg men te horen dat er 4x2 overboekingen waren naar Parimaribo, dus 8 personen moesten via Miami vliegen en een overnachting maken daar. Zondag dan doorvliegen naar Parimaribo, Patricia is altijd in voor andere plaatsen dus die had er wel oren naar ook kreeg je 600,00 euro terug als je dit deed, Patries die altijd geld kan gebruiken vond dit een fantastische deal.
    Helaas waren er meerdere die dit ook wel een idee vonden dus omdat ze niet snel genoeg ja zei, ging dit prachtige bod aan haar neus voorbij.

    Patries we zijn erg benieuwd naar de eerste indrukken, bloopers, taalgebrek, eten, woning en alles wat je maar kan bedenken.

    We missen je nu al, maar geniet ervan je komt gelukkig weer terug.

    Je vader is al druk bezig boven je wil de rommel niet zien op je kamer, je weet als je terug bent is alles weer netjes en opgeknapt ook jou kamer.

    Kus van pap en mam en een heerlijke lik van Droepie.

  • 18 Februari 2008 - 14:32

    Danique:

    Hai Patries!!

    Super veel plezier daar in Suriname.. Ben erg benieuwd naar al je verhalen en je ervaringen daar!!

    Sterkte met je afscheid..

    Dikke kus,
    Danique

  • 18 Februari 2008 - 15:57

    Ed:

    He kleintje,
    Hoe is het gegaan? en de eerste dag in het Surinaamse?
    Ben benieuwd naar de eerste indrukken, maar die zullen we ongetwijfeld op dit forum gaan lezen wanneer je een aansluiting hebt gevonden op het www.

    Veel plezier en geniet ervan en in de tussentijd hebben we je kamer alvast verhuurd.
    Tevens zijn de "touwtjes" ook uit mn hand verwijderd en wanneer je terugbent dan zal je er niets meer van zien.

    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Van 16 februari tot 3 augustus ben ik samen met mijn vriendin Adrienne voor 5,5 maand op stage in Suriname- Nieuw Nickerie! Wij gaan daar stagelopen in een internaat voor Indianenkinderen en ze daar ondersteunenen in het onderwijs volgen, huiswerk maken en activiteiten met deze kinderen doen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 49007

Voorgaande reizen:

16 Februari 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: