Moksi Alesi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Notten - WaarBenJij.nu Moksi Alesi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Notten - WaarBenJij.nu

Moksi Alesi

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

29 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Jaja op onze stage moeten we veel koken dus dacht ik dit met jullie te delen. Wij maken daar van allerlei typische Surinaamse gerechten en nu was de moksi alesi aan de beurt.

Lees en voel het water al in de mond branden :D:D:D

Benodigdheden:
-rijstkoker
-rijs
-kokosmelk (of verse kokosnoot en dan raspen)
-uien
-knoflook
-kip, wit vis (droge) of rund
-kikkererwten
-kousenband/boontjes
-maïs
-evt andere groenten die je nog lekker vind

Je begint met de kip, vis of rund te koken. Wanneer dit klaar is ga het uitpluizen zodat je draadjes/stukjes krijgt. Ook zet je de groente op die je wilt toevoegen.
Wanneer dit gaar is ga je de rijst met alle groente en vlees/vis koken.

Je zet ongeveer 5 kopjes rijst in de rijstkoker samen met het 6 kopjes kokosmelk en water. Je dient in totaal 6 kopjes te hebben dus de kokosmelk en het water afmeten!

Vervolgens de rijst toevoegen en laten koken voor ongeveer 30 minuten (rijstkoker gaat vanzelf uit)

Wanneer het klaar is een beetje chili toevoegen brood erbij en klaar is je gerechtje! Heerlijk, maar deze keer niet van Quincy :D lekker, lekker van Lassie. Nee lekker, lekker van Warishi :D:D

Tot de volgende keer weer met nieuwe gerechten…….

  • 29 Februari 2008 - 21:17

    Harry:

    Lieve Patries,

    De ingredienten zijn veel belovend, en het water loopt me al in de mond, maar ja, wie maakt het voor mij klaar. Moet ik daar op wachten totdat jij weer in Oostrum bent of zou ik het ook wel zelf kunnen? Wie weet waag ik me eraan.
    Ik vind het wel heel sneu van al die muggenbulten maar daar had ik je voor gewaarschuwd.
    Verder heel veel plezier daar en werk ze ook een beetje. JW zit nu weer bij zijn geopereerd vriendje.

    Doeg

  • 29 Februari 2008 - 21:40

    Charlotte:

    neej hoor patriesje aan mij niet besteed..die rijst en chili.. :) haha
    Hopelijk is het allemaal een beetje wat je er van hoopte! Dikke kus en veel plzier. is het daar trouwens wat beter weer dan hier? hier waai je namelijk bijna je jas uit!!
    kusje

  • 01 Maart 2008 - 12:17

    Erkan:

    Hebben lekker friet op;

    Benodigdheden:

    frietpan,
    zak friet,
    stroom,
    friet saus,

    Maak het vet goed heet 180 graden gooi de friet in de pan wacht tot ze lekker knapperig zijn,,

    beetje frietsaus en klaar is het...

    echt hollands,,,

    volgende week de moksi alesi,

    Groetjes en veel plezier.

  • 01 Maart 2008 - 13:18

    J-W:

    Heb je het zelf ook gegeten? Wat uitjes zijn niet jouw favoriet...

    Hoe was het toernooi in Paramaribo?

    Kuss

  • 01 Maart 2008 - 21:41

    Yv.:

    Heerluk hoor...

    wij hebben heerluke erwtensoep met roggebrood en katenspek op...
    Hahahaha
    Maar euh..nog veel bulten OVERAL op je lichaam?
    Ach ja dan vinden ze je misschien wel minder aantrekkelijk? Whuhahahaha!
    Maar mis je het Nederlandse eten al en je vorige stageplek bij ons dus???
    Wij jou wel hoor, meissie!!!!

    BYE Yv

  • 02 Maart 2008 - 09:32

    Anne-Marth:

    He Patries!

    Zo te lezen is deze hele trip een behoorlijke uitdaging! Wat een verhalen allemaal! Hou je taai daar! Hier gaat alles zijn gangetje, we zijn aan het aftellen! We houden je op de hoogte!

    Liefs Anne-Marth

  • 02 Maart 2008 - 12:50

    Mam:

    klinkt heerlijk dat gerecht, maar de rijst moet je die met het water en kokosmelk koken, dat kan ik er niet uit halen. Ik ga het in ieder gaval maken al is het alleen maar om te proeven wat jij daar zoal eet.

    Veel plezier in Paramaribo en de trip die je gaat maken.

    we horen je wel weer als het goed is straks op skypes pap heeft het samen met J.W aangemaakt.

    Kus uit Bab en een lik van Droepie.

  • 03 Maart 2008 - 12:41

    Niny:

    nou,ik hou het wel bij m,mn indische nasi,want iets met kokosmelk,dat is niet m,n smaak,maar blijf wel de recepten geven,proberendoe ik wel dan weet ik ook wat jij eet liefs t.niny

  • 04 Maart 2008 - 10:40

    Marius:

    Haha... ik ben niet zo'n eter...

    Als ik dit allemaal hoor denk ik: waaah hebben ze daar ook een Mac of een Burger King ofzo?

    Nee gekheid. Het zal vast prima smaken ;)

    Krijg je eigenlijk melding van een nieuw bericht, want ik heb bij je vorige verhaaltje ook nog wat getyped.

    Hey groetjes
    Marius

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Van 16 februari tot 3 augustus ben ik samen met mijn vriendin Adrienne voor 5,5 maand op stage in Suriname- Nieuw Nickerie! Wij gaan daar stagelopen in een internaat voor Indianenkinderen en ze daar ondersteunenen in het onderwijs volgen, huiswerk maken en activiteiten met deze kinderen doen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 1642
Totaal aantal bezoekers 49004

Voorgaande reizen:

16 Februari 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: