Voetballen in Paramaribo.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Notten - WaarBenJij.nu Voetballen in Paramaribo.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Notten - WaarBenJij.nu

Voetballen in Paramaribo....

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

04 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

Als eerste wil ik jullie bedanken voor het minderwaardigheidscomplex dat jullie mij aangesmeerd hebben……nu wist ik natuurlijk al lang dat mijn benen, kont etc er niet uitzag door de bulten, maar het zo openlijk neerschrijven tsja dat was dus de confrontatie!!! He thanks guys!!

Zo nu maar over naar de voetbalwedstrijd
Ja het moment was aangebroken zaterdag 1 maart om 04.45 de wekker om richting de busplaats te gaan. Wij gaan op onze fiets door het donker komen we bij het huis van Lisette de bus met de jongens tegen (was rond 05.15). Natuurlijk ff stil gestaan wat gekletst en doorgereden naar de busplaats want als je er maar vroeg genoeg bent heb je misschien een plekje. Komen we daaraan staan er al genoeg mensen, maar ja de Staatsbus vertrekt toch pas om 06.00 dus nog tijd genoeg…..of toch niet??

Iedereen staat daar, en ja mensen we zijn in Suriname dus wie weet wat nog komt, roept er een man dat de staatsbus vandaag niet rijd :D:D:D, dus gelijk weer kennis gemaakt met de Surinaamse cultuur.....
Dan maar de Paramaribo-Nickerie (PN) bus nemen en die ging gelukkig om 6 uur. Normaal mag de PN bus nooit voor de Staatsbus wegrijden, geen enkele bus trouwens, maar omdat deze nu toch niet reed kon hij eerder gaan.
Hé hé eindelijk in de bus maar ja de luxe die wij gewend zijn heb je daar natuurlijk niet. Zit ik in het ‘gangpad’ op een soort klapstoel je kan wel bedenken alles behalve comfortabel, maar we hebben een plekje en zijn hoogstwaarschijnlijk op tijd voor de wedstrijd!
Na ongeveer 1 uur gereden te hebben stopte we in Coronie om een plaspauze/eetpauze in te lassen en raad eens wie voor ons stond…..juist de bus van de jongens erg grappig allemaal!
Verder gereden en tegen half 11 waren we in Paramaribo met de bus, nu nog een taxi naar het Christoforus Internaat waar de jongens moeten voetballen, maar ook de taxi was zo geregeld. Na een ritje van ongeveer 10 minuten en in de file te staan, ja mensen is hier ook niet alleen in ons koude en zeer drukke kikker landje, kwamen we bij het Internaat. Ik had geen idee of het het goede was, straat en naam klopte maar zag niemand, totdat Cyrano (spreek uit Serano naar de heerlijke Italiaanse ham;)) naast me stond en zei: ‘hé hé jullie zijn er we kunnen beginnen’.
Kwamen aan op het complex echt groot en ‘mooi’ heel wat anders dan Warishi, dus logisch dat we niet wisten of we goed zaten.

Om 11 uur konden we beginnen met spelen en eerst foto’s maken want ja hoort er allemaal bij toch. De wedstrijd was leuk om te zien alleen het veld was slecht, echt een knollenveld en ja dat zijn onze ‘straatvoetballertjes’ niet gewend. Helaas veel blessures zo heeft Rocky niet meer mee kunnen doen, wat juist de beste speler was en had Quincy ook last van zijn bovenbeen……
Na een nederlaag van maar liefst 6-0 was er het fluitsignaal en waren we vet ingemaakt, maar het was mooi weer, gezellig en waren een dagje uit. Dus al met al wat wilde we nog meer?

Iedereen baden (douchen zoals dat hier heet) en daarna werd er voor ons gekookt, uiteraard een rijstmaaltijd, wat erg lekker was.
Nadat we afscheid genomen hadden, zijn we met de bus richting het centrum gelopen en kon ieder zijn eigen gang gaan. Wij zijn naar de rivier gelopen en hebben daar wat gedronken. Later met Adrienne en Danielle de stad in geweest om ff te ‘shoppen’. Helaas kwam daar weinig van terecht omdat op zaterdag de winkels om 13.00 sluiten, maar die open waren zagen er leuk uit. Ook hier bruist het weer van de mannen die van alles van je willen en je, zoals ik al eerder schreef, leuke namen geven. 1 man was wel een creep, we waren in een kledingwinkel, ga er woensdag zeker naar terug, hij zei dat hij met mij om wilde gaan :) lees mee met je wilt doen, dus ik nou geen behoefte aan en wil je zeker ook niet beter leren kennen. Bleef hij maar doorgaan met de gekste dingen dus op een gegeven moment maar gezegd dat hij beter iemand anders kon zoeken (bakra ofzo) wat deze had nergens behoefte aan. Uiteindelijk was hij wel weggelopen, maar wat een vieze man zeg…..
Na het shoppen weer terug gegaan naar de rest bij het water en nog wat gerelaxte en weer tijd om terug te gaan. Onderweg natuurlijk nog ff rijst halen want ja moet ook gewoon gegeten worden.
Na een lange rit en iedereen die moe is toch nog de Hollandse feeststemming in de bus met veel muziek, meezingen, flauwe onzin kortom gewoon ouderwets gezellig!!
Erg leuk ook hoe sommige jongens sliepen hebben we mooi bewijsmateriaal.

Op een gegeven moment hoorde ik wat raars aan de bus, maar geen reactie van iemand tot op een gegeven moment de bus wel een heel raar tikkend/rammelend geluid maakte dus maar stop gezet. Weet niet wat het was alleen dat het niet goed was en er een vervangende bus moest komen. Dus in plaats van 23.00 thuis was het slechts 01.45 maar het was gezellig en daar doen we het voor toch??

Woensdag weer zo’n lange saaie hobbelweg want dan ga ik samen met o.a. Danielle en Robby naar de watervallen (do t/m zo) en logeren we met zijn allen in een Guesthouse. Aangezien van iedereen ouders of vriendje komt hebben Danielle en ik besloten dan we maar gaan shoppen want er zijn genoeg leuke winkels en alles kost geen drol, dus erg gevaarlijk:)

Nou mensen na de watervallen komt er, hopelijk, weer een leuk stukje op en hopelijk ook erg mooie en leuke foto’s!

En heb hier een winkel gevonden waar ze veel Nederlandse producten verkopen (of die je bij ons ook kan krijgen) als knakworstjes, veel jam soorten, crackers, slankie smeerkaas, leverpastei, de ruijter hagelslag (puur en melk) en nu zag ik zelfs Calvé pindakaas staan!!! Ik ben gered durf weer meer te eten :) oké je betaald er wel de hoofdprijs voor, maar heb ik er wel voor over ipv al de chemische zoete rommel dat ze hier hebben :):)
Ook was ik met Robijn stalend wit en Robijntje colour dus heerlijk vertrouwd en in mijn geval geen uitslag van onbekend wasmiddel :D en zwitzal (erg goedkoop zelfs) om mee te wassen en mijn haartjes te doen zelfs met anti klit voor de jonge kinderen :D:D:D
Ben ver weg, maar toch ook een beetje thuis door de Sita’s…….

Dikke kuss voor jullie allemaal!!!

  • 04 Maart 2008 - 17:43

    Lysette:

    balen zeg dat ze verloren hebben, maar wel weer hele mooie verhalen.
    Leuk om de foto's te zien, zien we jou eindelijk ook weer!!
    Volgens mij heb je het prima naar je zin, je zit er alweer een tijdje. De tijd vliegt voorbij!!
    Moppie veel plezier enne laat die mannen maar sjansen, jij bent toch een stoere sterke meid--> GIRL POWER!!

    Odi gudu!!
    (leuk he google)

  • 04 Maart 2008 - 19:12

    Mam:

    He moppie, leuk verhaal mooie foto's alsof we erbij waren, kan het bijna voelen. Leuk je net via skype te hebben gesproken wat een uitkomst zeg zo lijkt het niet zo ver en lang voordat je wat hoort. We hebben gezellig bijgekletst en geroddeld vooral over pa die 50 wordt, hij is echt wel zenuwachtig vooral omdat hij niets weet en hoort. Ben benieuwd hoe hij ons kado gaat vinden dit verwacht hij niet. Geniet met elkaar van alle leuke dingen uitjes en vooral het shoppen. Hoe is het met je pakket al wat gehoord of kwam het niet door de douane omdat ze denken dat er luiers (systemen) in zitten en hebben ze het doorgestuurd naar het ziekenhuis. Nou shirts kosten maar 5 euro las ik van iemand die daar ook zat op een site (in Paramaribo).

    Lieve schat we horen wel weer en een dikke pakkerd van ons.

    Een dikke poeplik van Droepie (hij eet het nog steeds).

  • 04 Maart 2008 - 20:29

    Natasa:

    Hoi lieve Patries,ik lees met veel plezier elke keer weer jouw verhalen.Ben blij dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin heb.Leuke foto's(behalve die van de muggen bulten,oooo).Blijf ons vooral op de hoogte houden van je belevenissen.Hou vol meid,groetjes
    en een dikke kus van mij

  • 04 Maart 2008 - 21:15

    Charlotte:

    Neej ik vind het helemaal niet leuk jouw te zien... Bah mis je opeens! hihih
    Wat geweldig zon bus vol jongens.. ik zou daar in mee zijn gereden, maar dat ben ik :) hahaha
    Hou je het vol zonder jou echte mannetje en kun je wel veel contact met hem hebben?
    Heel veel plzier!!
    odi hetzelfde! hahaha

    kusje

  • 05 Maart 2008 - 07:09

    Astrid:

    Hey Patries, erg leuk je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Aandacht niet te kort begrijp ik, maar wat wil je met zo'n blanke schone !!! Geniet van elke dag en kop op he die bulten vallen echt wel mee !! Liefs, Astrid, Manfred, Jessie en Zhu

  • 05 Maart 2008 - 10:26

    Erkan:

    Hoi, inderdaad een leuk verhaal, zit net met jw aan de telefoon, iets met een fiets.. en tour de france.. veel plezier.

    dikke kus

    Erkan.

  • 05 Maart 2008 - 14:20

    Ans:

    Leuke foto`s Patricia! Hoe oud zei jij ook alweer dat "de jongens" waren? Het lijken wel complete MANNEN met alles erop en eraan? Mogen ze ook naar andere stad(jes) gaan voetballen en mag jij dan steeds mee? Leuk zo`n baan!!! Volgende keer ga ik mee...... op stage!
    Toen onze Boef jouw stem via skype hoorde likte ze de laptop helemaal af, zo blij was ze!! Jammer dat het geluid soms wegviel.
    Veel plezier en liefs van ons allemaal.

  • 05 Maart 2008 - 18:26

    J-W:

    Hey liefje,

    mooi verhaaltje weer en ook leuke foto's. Je bent al aardig verkleurd! Niet te bruin worden he!

    Veel plezier deze dagen en spreek je zondag wel weer!

    Kuss

    @ Erkan: Ik zal je nog eens een keertje bellen zeg ;-)

  • 06 Maart 2008 - 14:34

    Niny:

    wat n leuke foto,s zo te zien heb je het lekker naar je zin.wat een lieve knullen zo als ze er liggen te slapen,ben benieuwd naar de volgende serie foto,s en blond moppei, bijt maar lekker van je af,dat is jou wel toevertrouwd ,toch!!!
    hou je taai en n knuffel doeiiii t.niny

  • 12 Maart 2008 - 08:10

    Timon :

    Heeeeeeeey hier eindelijk een reactie van je studiegenoot!

    Sorry dat het zo lang duurde:)

    Ik vind je foto's echt super gaaf joh! Ik moet bekennen dat ik alleen je voetbal verhaal heb gelezen omdat ik nu een poging doe me maandverslag te typen:P. Maar het klinkt echt goed! Ik hoop dat je het zo naar je zin blijft hebben!

    We pennen,

    Timon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Van 16 februari tot 3 augustus ben ik samen met mijn vriendin Adrienne voor 5,5 maand op stage in Suriname- Nieuw Nickerie! Wij gaan daar stagelopen in een internaat voor Indianenkinderen en ze daar ondersteunenen in het onderwijs volgen, huiswerk maken en activiteiten met deze kinderen doen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 49010

Voorgaande reizen:

16 Februari 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: