Subh Holi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Notten - WaarBenJij.nu Subh Holi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Notten - WaarBenJij.nu

Subh Holi

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

25 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

Ja na een tijdje niks gehoord te hebben, toch maar weer een berichtje uit het ontzettend warme, maar super gezellige Nickerie!

Zoals sommige van jullie wel weten heb ik momenteel ruim 3 weken vakantie, dit omdat de jongens van Warishi vakantie hebben en wij dan niks kunnen doen……oké lekker feesten, uitslapen, relaxen en nog veel meer maar dat later J
Eerst heb ik vrijdagavond samen met Judith gevoetbald. Remie moest voetballen van zijn werk, was de RBTT bank Nickerie tegen de RBTT bank Paramaribo, en besloten te kijken. Toen Remie zei of we mee wilde doen deden we het maar en was erg grappig……

Dit weekend was het 1 groot feest in Nickerie het was namelijk Paghwa. Paghwa is het Hindoestaanse nieuwjaar wat groot gevierd word. Het begon vrijdagavond met de verbranding. Er is dan een grote ‘wigwam’ van stro die dan in de brand gestoken dient te worden. Wij stonden daar met een hele groep en maar wachten en wachten, we zagen vuur maar nog steeds niet dat het groot werd. Dus Anne-Marie en ik besloten om maar een handje te gaan helpen, dus met vuurstenen en al gingen we naar de andere kant van het vuur om een kijkje te nemen. Al snel werd het ons duidelijk wat de bedoeling was…..natuurlijk eerst een heel ritueel om de goden te aanbidden. Nadat ze daarmee klaar waren was er een soort dansje om de ‘wigwam’ heen met zang en brandende fakkels om de ‘wigwam’ in vlammen op te laten gaan en ja ons uitzicht was super……Helaas ging het niet helemaal goed met het vuurwerk en ging het nogal alle kanten op, maar ja het leek de normaalste zaak van de wereld hier maar Anne-Marie en ik toch maar ff schuilen achter een hokje.

Nadat we de verbranding gezien hadden, maar besloten om het Nickeriaanse nachtleven onveilig te gaan maken dus op naar de Zeppelin. Samen met Norain (enige 2 die een vriend hebben) besloten we er een leuke avond van te maken à lees foute mannen zoeken, mannen die denken dat ze mooi zijn, maar eigenlijk te lelijk voor woorden zijn zoeken, lelijke mannen zoeken maar toch ook op zoek naar mooie mannen. Dat laatste is niet helemaal gelukt op een paar na namelijk: neus, mijn broek valt van mijn kont, rasta, roze polo en petje. Onze avond was niet af zonder alle foute mannen te checken en dat waren er toch veel meer: frankenstein, glazen oog, ouwe viespeuken, gabber piet, scheve smoel, loensje, dubbel fris, gladjakkers en nog meer echt heel grappig.
Het thuiskomen was erg vroeg, maar was een geslaagde avond, alleen zaterdag was hier Subh Holi (gelukkig nieuwjaar van Hindoestanen) waar we heen zouden gaan. Om half 10 hadden we afgesproken bij de meiden en ik die zich nooit verslaapt, ja jullie raden het al, verslaapt zich op de leukste dag van Nickerie!! Werd gewoon om half 10 wakker dus redde het nooit meer, dus maar in de middag met verf en poeder gooien. Rond een uur of 2 gingen ik dan ook Subh Holi vieren de andere waren wel al helemaal gekleurd en ik niet dus werd er snel verandering in gebracht. Later op de avond gingen we nog met Remie (scharrel Judith) naar de zeedijk en daar ging het los ik was werkelijk zeiknat van alle verf en van de emmers water die over me heen gegooid werden, maar zag er best leuk uit toch…..
Na helemaal gesloopt te zijn in de avond gaan feesten bij de tennisbaan en moet zeggen heel Nickerie inclusief jeugd was leeggelopen. Norain en ik lekker aan het swingen zien we Letsel (jongen van gisteravond heet eigenlijk Itzel maar dit klinkt leuker :)) dus dat was gezellig!

En dan heb je Pasen en ja dan moet je gewoon uitslapen en in de avond weer gaan feesten….zo gezegd zo gedaan, alleen had ik een huis hier vol met chicks en gekookt voor een weeshuis, zodat we naar de Zeppelin toe konden gaan met goed gevulde maag!
Deze keer was er Jungle party en het was werkelijk waar omgetoverd in een jungle met bananenbladeren en al. Ook nu zagen we Letsel weer dus weer gezellig mee gehad en zagen we ook Ruud weer (een Nederlandse Surinamer die hier zijn ouders op komt zoeken en woont in Amsterdam) erg grappig allemaal. Ook nu weer helemaal dood gelachen met Remie, Dean (vriend en collega van Remie), Letsel en nog vele andere. De meiden wilden rond 4 uur naar huis gaan alleen hadden Norain en ik geen zin dus besloten we dat we bij elkaar bleven slapen zodat we niet alleen hoefden te fietsen dus zo gezegd zo gedaan……..toen om half 7 de lichten aan gingen was het helaas afgelopen. Op een gegeven moment aan de praat geraakt met een jongen (Alvin) en hij is DJ in Rotterdam en had ook de avond gedraaid. Toevallig gaat hij dinsdag naar de stad toe om donderdag bij de Havanna lounge te draaien, dus ff regelen om op de gastenlijst te komen :):):):) al met al werd het erg vroeg toen we thuis waren, slechts 9.15, en kon ik niet neer slapen dus maar gelezen en muziek geluisterd.
Vanavond maar ff poolen en vroeg slapen, want morgen/vandaag naar de stad wat ook weer met veel geparty gaat lopen….. en daarna ga ik nog met Danielle en Robbie 3 dagen naar Apoera, dorp waar de jongens van Internaat vandaan komen dus wordt allemaal leuk, maar ook vermoeiend.....maar als jonge god moet ik het makkelijk redden toch :P

Nou mensen tot de volgende keer weer en een dikke Brasa voor jullie allen!!!!

  • 25 Maart 2008 - 12:18

    T.niny:

    hee beestbeest,zo te horen,lezen,popel ik om effies langs te komen de beschrijving van aj die mooie mannen ,het water loopt me in de mond,je beschrijf het prachtig,moest er wel om lachen.zo te lezen gedraag je je ook geweldig,meid geniet lekker,doeiii t.niny

  • 25 Maart 2008 - 12:19

    J-W:

    Dat was wel een vermoeiend weekend dan :-)

    Wanneer ga je nu naar dat dorpje in het binnenland?

    xje

  • 25 Maart 2008 - 12:42

    Astrid:

    Zo te lezen gaat ie goed daar. Super hoor!! Leuk je foto's te zien en je belevenissen te lezen. Veel plezier verder en niet al het moois van die mannen afkijken.
    Groetjes, Manfred, Astrid, Jessie en Zhu XXXXXXXX

  • 25 Maart 2008 - 13:10

    Ed:

    sjonge jonge, wat is het allemaal vermoeiend zo'n stage.........
    Je gedraag je je toch wel een "klein" beetje; maar het belangrijkste is wel dat je je vermaakt, maar daar ontbreekt het zo te lezen niet aan.

    Meissie veel plezier en sterkte strakx in het dorp.

    Kuss

  • 25 Maart 2008 - 15:45

    Ans:

    Hoi Patries,
    Ik wist niet dat Pasen zo uitbundig gevierd werd......
    Ik heb wel nergens een paaseitje kunnen ontdekken, of zijn dat die knappe mannen of de verfbommen? Je ziet er lekker fris uit.Het lijkt wel carnaval!! Veel plezier, en voor straks...geniet in de rimboe!!
    Groetjes, Ans

  • 25 Maart 2008 - 17:19

    Sanny:

    Hee lieve schat hoe gaat et met je ik hoop dat et goed met je gaat.Hier is het koud als ik die gekleurde kop van jou zie ben ik jaloers op je ik hoop dat je et een beetje allemaal naar je zin hebt!.Is et ook allemaal een beetje uit te houden daar aan de andere helft van de wereld.sorry voor late berichtje maar ik vergat et de hele tijd maar weer nou ik spreek je snel een x hou je goed he denk maar aan de makakoes en de vliegende tapijten Dikke Kus LIefs je weet wel de enige echte Makakoe

  • 25 Maart 2008 - 17:49

    Mam:

    zo weer de beest uit gehangen, vervelend hoor 3 weken vakantie en dan al allerlei feestjes in het verschiet. We zien wel weer het volgende verhaal als je naar Apoera gaat. was dit nu die dagen dat jullie dat huis hadden gehuurd of is dat een volgende stapplanning.geniet ervan en hou ook wat voor je lieffie over he.

    Kus mam en een lik van Droepie.

  • 25 Maart 2008 - 19:17

    Annemieke:

    Ey Patje,

    Klinkt heel goed allemaal, blijf lekker genieten, hier sneeuwt het :(

    xx Anne

  • 25 Maart 2008 - 20:20

    Yv:

    Hey Patries

    PARTY animal!!!!
    Goed bezog meissie!!!! Hahahahaha!
    Ik ben jaloers op je... ik mag nu weer 7 dagen achter elkaar werken....snif snif.....
    Dus geniet er maar van ENJOY!!!!!
    Tanx voor je live mailtje laatst!
    Kus Yv.

  • 26 Maart 2008 - 11:52

    Erkan:

    hoi,

    Zo te lezen een mooi weekend. mis alleen het verhaal van jw... in zijn reactie. Wij hebben ook een mooi weekend gehad, en jw kan ook feesten tot diep in de nacht... fire & ice,

    hij kan zelf zingen

    Mamma mia, here I go again
    My my, how can I resist you?
    Mamma mia, does it show again?
    My my, just how much I've missed you
    Yes, I've been brokenhearted
    Blue since the day we parted
    Why, why did I ever let you go?
    Mamma mia, now I really know,
    My my, I could never let you go.

    heb er een filmpje van gemaakt... hahaha

    groetjes Erkan.

    have fun.

  • 26 Maart 2008 - 15:53

    Ans:

    Tsjonge jonge Erkan, ik ben weer helemaal bij!! Mooi liedje van JW!! Heb jij hem dat geleerd?

  • 26 Maart 2008 - 19:01

    Charlotte:

    klinkt allemaal helemaal op zijn patriesjes :) foute mannen spotten, dansen en beesten. Zo te lezen heb je het weer helemaal naar je zin! Fijn!!
    Wanneer komt J-W langs? is dat ook in deze drie vrije weken? en hoe is de stage zelf? wat mag je allemaal doen enz enz? met mij verder alles goed! stage nog steeds leuk, maar krijg ook steeds meer zin in de zomervakantie!!! haha
    Dikke kus en tot snel Patriesje

  • 26 Maart 2008 - 19:03

    Charlotte:

    die verf...mega charmant!!! hahaha

  • 06 April 2008 - 11:31

    Ans:

    lieve patricia,
    Wat blijft het stil aan de overkant? Horen we nog iets van jou? Of ben je nog steeds bezig met verfresten te verwijderen? Zit de vakantie er inmiddels op en ben je weer druk aan het werk? We horen wel hoe het is met je!!!
    Liefs en groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Van 16 februari tot 3 augustus ben ik samen met mijn vriendin Adrienne voor 5,5 maand op stage in Suriname- Nieuw Nickerie! Wij gaan daar stagelopen in een internaat voor Indianenkinderen en ze daar ondersteunenen in het onderwijs volgen, huiswerk maken en activiteiten met deze kinderen doen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 49009

Voorgaande reizen:

16 Februari 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: