Mijn 3 weken vakantie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Notten - WaarBenJij.nu Mijn 3 weken vakantie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Notten - WaarBenJij.nu

Mijn 3 weken vakantie

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

07 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Ja ja mensen jullie lezen het goed ik heb 3 weken vakantie gehad, omdat de jongens teruggingen naar hun familie. Deze 3 weken zijn, zoals elke vakantie, natuurlijk veel te snel gegaan maar is alleen maar een goed teken toch…..

Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen en bewonderen heb ik Paghwa gevierd en toen was mijn eerste week voorbij.
Hierna zijn we met zijn 7en (Judith, Danielle, Anne-Marie, Norain, Samantha, Robbie en ik) richting de stad gegaan om er een gezellige week van te maken.
Danielle en Norain hadden een huis geregeld in de stad voor €150 met zijn 3en dus reken maar uit wat het koste……..ja inderdaad voor iets minder als €25,- p.p (en een guesthouse is €17,- pppn) hadden wij een dak boven ons hoofd en wat voor. Het huis was helemaal top het had 3 slaapkamers, grote woon/eetkamer aparte douche en toilet en een ‘patio’ en kattenbak als achtertuin JJJ
Nadat alles uit de taxi was de kamerindeling gemaakt en ja 6 meiden en 1 jongen dus wie ohw wie had de eer om met Robbie in 1 bed te liggen…..precies ikke nou ja geen probleem hoor, mits die maar aan zijn kant bleef liggen en dat is gebeurd anders had hij in de hangmat gemogen :P
In de avond wat gegeten bij een pannenkoekenhuis en wat gedronken bij een cafeetje en daarna vroeg naar bed want de dag erna zouden we naar White Beach gaan en naar de Jodensavanne.
Vandaag onze trip naar de Jodensavanne en onze overnachting op White Beach……Jodensavanne was erg mooi om te zien, maar vond het niet echt spectaculair. Je zag allemaal graven waarvan de gene met een ronde kop de vrouwen waren en de spitse punt degene was voor de mannen. Ook zag je op sommige graven een hamer en boom wat betekende dat ze in de bloei/kracht van hun leven overleden waren. Later kwamen we nog bij een natuurlijke kracht bron. Het grappige hieraan was dat er geen toevoer van water was, maar er wel water was. Vroeger geloofde men dat het geneeskrachtige werkingen had en ook dat je het kon drinken. Hoewel het er erg bruin en vies uitzag natuurlijk een slok genomen en het smaakte naar heerlijk bronwater…….
Daarna doorgereden naar White Beach, maar eerst met de pont over varen……erg klein en gammel maar niet bij nadenken en gewoon gaan. Er is ook een brug, maar deze is al 4 jaar kapot omdat er een schip tegenaan gekomen was. Aangezien er nog steeds een rechtszaak loopt wie de schuldige is, het bedrijf of de schipper, wordt deze nog niet gemaakt dus wordt vast en zeker een jarenplan. Eenmaal op White Beach aangekomen is het ook echt een White Beach, stranden zo wit en mooi niet normaal. En de hutjes erop dan met alle palmbomen echt te mooi om waar te zijn………in de avond lekker ge-BBQ erg lekker en verder lekker spelletjes gespeeld en gekletst echt ideaal.
Helaas was de dag erna iets minder leuk. Omdat het er zo mooi was kon je super mooie foto’s maken zo dachten ook Bianca, Judith en Anne-Marie maar helaas had Bianca pech en ging ze op een brandrups staan (zag eruit als een ongeboren kuiken met een apenkop en veel haar) waardoor ze ontzettend veel pijn had dus hop naar de eerste hulp, alleen hadden ze er geen verstand van dus door naar het ziekenhuis. Aangezien we 1 uur van de stad zaten doorgereden en ons later opgepikt, achteraf viel het allemaal mee en heeft ze een prik gekregen tegen ontstekingen.
Nadat we weer thuis waren allemaal klaar gemaakt om in de avond naar de Havanna Lounge te gaan een ontzettend leuke discotheek. Ook waren John en Erik er, onze reisleiders van Raleighvallen, dus erg gezellig weer ff gek doen met ze…… Helaas stond ik niet op de gastenlijst, verslag vorige keer, maar was het toch een geslaagde avond. Het kwam omdat Alvin niet moest draaien want ja als Nederlandse DJ ben je al snel te duur voor de Surinamers hier, maar ja waren op tijd dus konden gelukkig allemaal naar binnen toe gaan. Helaas duurde het ‘maar’ tot 4 uur en waren Norain en ik daarna nog door gegaan naar een soort afterparty gehete club Aventura maar dat was totaal ons ding niet, dus maar weer naar huis gegaan.
De rest van de week ook lekker uit gegaan en natuurlijk wezen winkelen want ja daarvoor ben je ook in de stad dus dat kwam allemaal mooi uit. Natuurlijk ook cadeautjes gehaald voor Danielle want die was zondag jarig dus op naar de RedyTex waar ze allemaal souvenirs verkopen van Suriname.

Zaterdag 0.00 was het zover Danielle was jarig en dat werd gevierd met Champagne en natuurlijk al de cadeaus, maar de taart bewaarde we maar even. Niet veel later gingen we naar de Blue Bell toe waar het Night of the DJ’s was een feest waar veel DJ’s draaide en iedere DJ een half uur de tijd kreeg om zijn muziek te draaien een erg geslaagd feest al zeg ik het zelf…..Maar niet zo geslaagd als de dag erna……
Zondag was er namelijk Brace op White Beach en had al geprobeerd om aan kaarten te komen maar overal uitverkocht dus wij maar op de gok die kant op gaan en ja hoor eenmaal daar waren er nog kaarten dus dat kwam mooi uit. Er waren vele artiesten waaronder natuurlijk Brace maar ook Damaru de plaatselijke artiest die erg leuke muziek maak, moeten jullie maar gaan downloaden. Helaas was Brace niks de muziek was slecht het geluid was niks en hij zong maar wat mee met een bandje, ben ik hem in Nederland toch beter gewend, maar ja de sfeer erom heen was gezellig en dat telt! Om half 1 stonden onze taxi’s alweer klaar dus konden niet alles afkijken van Brace, was laatste act, maar gelukkig was Taxi Gulden, onze vriend en taxi die we in de stad altijd bellen, er om ons weer naar huis te brengen.
Nog maar 1 dag en dan weer naar huis of toch niet……de overige meiden, op Norain, Samantha en mij na, gingen tokkelen aangezien wij er niet het geld voor over hadden om te gaan en later nog een keer gaan zijn we lekker gaan uitslapen en daarna de laatste dingen gaan shoppen om vanavond weer naar huis te gaan of toch niet…….De bedoeling was om maandag weer terug te gaan alleen hadden we niet veel zin om laat in Nickerie terug te zijn dus hadden we besloten dinsdag pas terug te gaan. Helaas was er een miscommunicatie tussen ons en de verhuurder en moesten we om half 10 al het huis uit dit terwijl we pas een half uur wakker waren om puin te ruimen! Gelukkig kon ik de taxi nog bellen om hem 3 uur eerder te laten komen en was alles nog geregeld.

Helaas ging Apoera niet door. Ik zat ergens te eten met de meiden waarbij mijn telefoon 2 keer ging en beide een missed call van Rocky, wat die nooit doet hij smst altijd, dus ik hem maar bellen en hij vertelde me dat ze donderdag al naar huis toe gingen. Ik het tegen Danielle en Robbie zeggen en hadden besloten niet meer te gaan want ja heeft geen nut als ze weg zijn. Waarop ik zaterdag een sms kreeg van Rocky dat ze nog op Apoera zijn omdat er nu ook op zondag een boot ging. De vraag waarom hij niet smste was dat hij geen beltegoed had en nu van zijn zusje geld had gehad. Erg jammer allemaal maar ja wie weet in de grote vakantie erheen als ik dat ga redden……

Eenmaal thuis aangekomen was alles ingepakt, want zoals jullie inmiddels wel weten klikte het niet tussen mij en mijn huis/reisgenoot waardoor zij ergens anders ging wonen. Nu zouden er 2 meiden bij mij komen, maar ook dat ging niet door, maar zit nu 3 weken alleen en daarna komt Norain mijn kant op.

Kortom het was een zeer geslaagd weekje, maar ook wel fijn dat ik maandag weer kan beginnen met stage en weer lekker met de jongens bezig kan zijn. Maar eerst vrijdag weer naar de stad toe omdat er dan amsterglam (www.amsterglam.nl) is waar o.a. THC komt dus ja ik als feestbeest moet daar natuurlijk wel heen :):):)

  • 07 April 2008 - 16:06

    Astrid:

    Hey Patries, wat een leven zeg!!
    Trek je het nog wel ? Wat een mooie plaatjes zeg, vooral die stranden. Om jaloers op te worden. Geniet ervan en je ziet hoe snel alles eigenlijk toch gaat he. Nou hou je taai, dikke kus van ons uit BAB City. XXXXX

  • 07 April 2008 - 18:01

    Ed:

    He beest.....,
    Zo te zien en te lezen lukt het allemaal heel behoorlijk.
    Je was toch op stage; althans dat heb je ons wijs gemaakt, maar als ik dit en de voorgaande berichten allemaal lees, dan heb ik toch zo m'n twijfels.....

    Veel plezier en tot horens

    Ed

  • 07 April 2008 - 18:44

    Mam:

    he vrouwtje, wat een belevenissen weer, wat zal het leven straks eenvoudig zijn voor je. Hopelijk ga je nog naar Apoera lijk mij toch wel een hele belevenis, zeker ook voor de jongens naar jou toe om te laten zien hoe hun leven.
    Nou ik heb je vandaag nog gesproken dus hebben we even alle roddels doorgenomen en de gewone dingen besproken.

    Je hoort weer van me, dag moppie.

  • 07 April 2008 - 20:11

    Joop:

    en ik maar werken ..............

  • 07 April 2008 - 21:22

    J-W:

    De verhalen had ik al gehoord, wel mooie foto's hoor!
    Kuss en tot over 7 weken!

  • 08 April 2008 - 10:21

    Kimmy:

    hey meid!!
    diepe schaamte dat ik nog niet eerder heb gereageerd... maar ik volg alles hoor!
    supermooie foto's, zeker dat strand ;)
    heel veel plezier daar nog, maar dat gaat zeker wel lukken lijkt me! :p
    knuf

  • 08 April 2008 - 12:24

    T.niny:

    heee meissie.
    wat heb jij het zwaar op je stage,het was toch n stage?wat n gaaf verhaal weer ik zou zeggen geniet met voolle teugen,ik zou bijna jaloers op je worden, groetjes t.niny

  • 11 April 2008 - 16:42

    Ans:

    Hoi Patricia,
    Leuk verhaal! Weer van alles meegemaakt!
    Wel een mooie ervaring. Zo zie je ook iets van de kinderen van het internaat, dat zij in een mooi land wonen. Heb je misschien nog ergens een lekker recept gekregen of gemaakt? Je zou ons daarvan ook op de hoogte houden? We zien wel. Heel veel "WERK-plezier!!" en tot mails.

  • 15 April 2008 - 13:26

    Mara:

    Heej patries,
    Leuk dat je het zo gezellig hebt! Zei het toch!!! Ik kom over een week die kant op voor 3 weken ook even lekker naar switie sranang!
    Was leuk om je verhaal te lezen !
    Geniet ze nog..
    Liefs,
    Mara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Van 16 februari tot 3 augustus ben ik samen met mijn vriendin Adrienne voor 5,5 maand op stage in Suriname- Nieuw Nickerie! Wij gaan daar stagelopen in een internaat voor Indianenkinderen en ze daar ondersteunenen in het onderwijs volgen, huiswerk maken en activiteiten met deze kinderen doen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 49009

Voorgaande reizen:

16 Februari 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: