Salsa dansen en alweer 2 maanden in Suriname……. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Notten - WaarBenJij.nu Salsa dansen en alweer 2 maanden in Suriname……. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Notten - WaarBenJij.nu

Salsa dansen en alweer 2 maanden in Suriname…….

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

19 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Ja ja mensen alweer 2 maanden voorbij en de tijd gaat zo snel! Woensdag alweer mijn 2de stempel gehaald bij de Militaire politie niet normaal meer gewoon. De gedachte dat ik over 3,5 maand weer in Nederland ben ja daar word ik om eerlijk van te zijn niet echt vrolijk van…….Time flies when your having fun!!

Ook ben ik begonnen met de salsa lessen erg leuk en een stuk makkelijker dan de eerste keer toen ik meedeed. Oké de eerste keer was ook wel bij de gevorderden dus was blij dat er een beginnerscursus begon. Helaas is het probleem dat er veel te weinig mannen zijn dus was de vraag van de lerares ook om jongens mee te nemen die het leuk vinden……tsja en wat is nu beter dan de jongens van Warishi mee te nemen.
Aan Mr. King gevraagd of hij het goed vind dat de jongens, die zin hadden, mee gaan naar de salsa en dat is geen probleem. Aan jongens gevraagd of ze mee willen gaan, maar ze zijn erg terughoudend, totdat ze hoorde dat er veel meisjes waren, Nederlanders, en toen weten ze niet hoe snel ze mee moesten gaan.
Dus ik dinsdag samen met 7 jongens naar de salsa te weten: Rutgher, Sylfano, Rick, Murwin, Fabio, Joranimo en Gion erg gezellig. Tijdens de lessen heb ik echt genoten van de jongens en vooral voordat we er waren. Hun opscheppen dat ze al zo goed kunnen dansen en geen lessen nodig hebben nou het tegendeel is bewezen…..Hoewel Sylfano wel een compliment kreeg omdat hij zo goed telde wat later de beste dansers zouden worden, aldus de lerares. Ook Rutgher had zijn heupen goed bij zich en stond daar toch een partij te swingen, nu maar hopen dat ze het ook voort gaan zetten en we er met zijn allen een leuke tijd van gaan maken!
De lerares was helemaal enthousiast dat er zoveel mannen bij waren, maar ga er nog een paar regelen dus hoop dat ik er 10 mee kan krijgen en natuurlijk ook kan houden zodat we goed kunnen oefenen als paren want dat is natuurlijk de bedoeling bij salsa!

Tot nu toe hebben we 6 begin stappen gehad en het zijn de volgende alles doe je op 8 tellen alleen de 4de en de 8ste tel is rust:
-de basis 3 stappen naar voren en 3 naar achter
-front basic 2x3 stappen naar voren
-back basic 2x3 stappen naar achter
-cuban basic 2x 3 stappen naar achter
-basic on the step 2x3 stappen op de plaats
-side basic 2x3 stappen op zij

Klinkt allemaal erg ingewikkeld, maar als ik thuis ben zal ik het jullie leren :):):)
Nu snel doorgaan met de lessen zodat we partner dans kunnen doen, we hebben toch nu genoeg mannen :):):) en ja die mannen willen zo snel mogelijk met ons als Bakra dansen

De recepten komen er allemaal aan voor de gene die het willen, maar moet ze nog allemaal uitwerken zodat ik ze kan plaatsten dus mensen nog even geduld aub.

Dit weekend ben ik samen met Norain, die overigens vanaf vrijdag mijn nieuwe huisgenootje is, een weekend non-stop bij Warishi. Mr. King gaat samen met zijn vrouw naar Apoera toe om hout te halen voor het kippenproject dat gestart gaat worden. Hierbij wordt er in de tuin een kippenhok gemaakt om zelf kippen te fokken en proberen te verkopen voor meer geld dus ben benieuwd het weekend. Denk dat ze me gaan testen en uit proberen, maar ik ben op alles voorbereid :):)

Tot de volgende keer weer en trouwens van 25-27 april ga ik met een groep van 10 meiden en 1 jongen naar Blanche Marie dat zijn de watervallen in de buurt van Apoera dus ben benieuwd hoe dat zal zijn……het verhaal zal spoedig volgen!!

En vanaf gisteren, vrijdag, is Norain bij mij komen wonen dus dat wordt een zeer gezellige en leuke tijd!!!!

  • 19 April 2008 - 17:26

    Mam:

    He wijfie goed de heupen los dat is wel goed voor je en ja, je heb ooit op dansles gezeten toen je 7 jaar was en dat ging prima dus komt goed.

    weer leuke foto's en veel plezier met Norian hoop dat het gezellig wordt met elkaar.

    Ha ben de eerste hoop ik.

  • 19 April 2008 - 17:38

    J-W:

    Hi liefje!

    Goed swingen met die billen van je hé :-P!

    Kuss

  • 20 April 2008 - 08:43

    Sacha:

    He nichtje!
    Klinkt spannend salsa dansen, als je weer een fam.uitje regelt, weten we gelijk wat de activiteit is!
    Bedankt voor je smsje en je kaartje, heb je kaart een week geleden al gehad, dus die was op tijd!
    Hier gaat alles goed, Zoë staat los, alleen lopen vindt ze nog eng, maar dat zal bijna gebeuren. Ook heeft ze inmiddels een indrukwekkende vocabulaire; papa, mama, nee, bah, Nijne (Nijntje; mijn Nijntje offensief heeft gewerkt!) en tété (teletubbies). Grappig hè?.
    Have fun daar, leuk dat je een nieuw huisgenootje hebt.
    dikke kus, Sas, Kees en Zoë

  • 21 April 2008 - 11:21

    T.niny:

    hey moppie
    wat nleuke foto,s wat heb je het er leuk,is het gezellig weer n kamergenoot te hebben?hier gaat alles goed,pas vandaag op zoë ze slaapt net,met susan is het nog ff doorbijten,ze heeft het nu wel gehad,nog n paar weekjes
    liefs groetjes t.niny

  • 21 April 2008 - 16:33

    Natasa:

    Hi liefe Patries,leuk dat hele gebeuren daar,ben blij dat het zo goed met je gaat.Wij hebben je kaartje gehad bij LP,
    ik heb het opgegangen bij de roosters dat
    iedereen het kan zien.Mijn vakantie in
    Amerika was echt geweldieg,super ik laat je de fotos zien als je terug ben.Nou me
    id geniet van je verblijf daar en ik lees grrag al je mooie vehalen,groetjes
    en een dikke kus,Natasa

  • 22 April 2008 - 06:04

    Lisette:

    Wat leuk om zo nog wat over de jongens te lezen! Wat zullen ze genoten hebben met dansen en inderdaad vooral dansen MET bakras!
    Geniet van het leventje in Suri en geef de jongens maar een hele dikke kus van me
    xxx

  • 22 April 2008 - 13:25

    Kimmy:

    hey meid!
    leuk, salsalessen!! die ga je me zeker leren als je weer hier bent! :p
    veel plezier met je nieuwe huisgenootje en natuurlijk heel veel plezier bij de watervallen!
    knuf

  • 03 Mei 2008 - 07:58

    Brigitte:

    Hey Patries
    Leuk dat salsa dansen. Jacques en ik hebben ook een cursus gehad(kunen we weer opfrissen bij jou).Nog veel plezier daar en groetjes van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Van 16 februari tot 3 augustus ben ik samen met mijn vriendin Adrienne voor 5,5 maand op stage in Suriname- Nieuw Nickerie! Wij gaan daar stagelopen in een internaat voor Indianenkinderen en ze daar ondersteunenen in het onderwijs volgen, huiswerk maken en activiteiten met deze kinderen doen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 49006

Voorgaande reizen:

16 Februari 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: