Pindasoep - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Notten - WaarBenJij.nu Pindasoep - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Notten - WaarBenJij.nu

Pindasoep

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

03 Mei 2008 | Suriname, Paramaribo

Tijdens mijn trip naar de Raleighvallen hadden we een zeer goede kok bij ons John wat tevens onze reisleider was.

Zo heeft hij pindasoep voor ons gemaakt en ja het klinkt vies maar smaakt prima dus voor de liefhebbers zie onderstaand voor het recept:

Benodigdheden:
-rijst
-1 of 2 potten pindakaas (goedkoopste maar extra romig)
-prei of lente ui
-bananen (groene bakbananen Surinaamse of Turkse toko)
-zout
-peper
-bouillon (maggi blokjes)
-1 zakje lon tai
-1 eetlepel suiker (kristal)

Bereidingswijze:
Kook van tevoren de rijst voor het gewenste aantal personen.
Zet een pan met bouillon (door de maggi met water op de zetten) op en voeg daar extra zout en peper aan toe en voeg later de lon tai en de eetlepel suiker eraan toe.
Wanneer dit alles goed aan de kook is de prei of lente ui erin en daarna de pindakaas. Wanneer je twijfelt aan de dikte van de soep (moet ongeveer de dikte hebben van champignonnensoep hebben) voeg dan de 2de pot, of gedeelte 2de pot, eraan toe.

Als laatste voeg je de banaan eraan toe. Je schilt de banaan en maakt er hele kleine stukjes van, vierkantjes, en voegt deze toe aan de soep even laten koken en klaar is het.

Wanneer het nog niet goed op smaak is voeg je nog wat extra zout en of peper eraan toe.

Wanneer het klaar is doe je wat rijst in een kopje en giet je er de pindasoep erover en is heerlijk om te eten.

Wanneer je niet van banaan houd zoals ik kan je deze er ook uit laten. Wat je ook nog kan toevoegen is knakworst in heel fijne blokjes snijden en deze toevoegen wanneer het water kookt.

  • 04 Mei 2008 - 12:54

    Mam:

    Klinkt inderdaad niet lekker, maar als je weer bent maak je het maar.

    Verder ben ik blij dat het verder goed gaat met je nieuwe kamergenoot.
    thuis
    Nog geen nieuws over een volgende trip, ben benieuwd waar je nu weer naar toe gaat, val me een beetje tegen dat je al bijna 3 weken niets heb gedaan.

    Hoe is het met de salsa lessen zijn de heupen al een beetje losser geworden.

    We lezen of horen het wel weer van je, dikke kus vanuit Bergambacht.


  • 04 Mei 2008 - 18:58

    T.niny:

    hee meissie, het gaat nog steeds leker he, zo te lezen verveel je je ook niet,lekker, je kamergenoot is ook oke?.
    die soep lijkt me niks hoor, ik hou al niet van pinda,s
    nou slles gaat hier z,n gangetje ,eindelijk mook eens mooi weer en lopen ook in korte broek,sacha en kees hebben de sleutel van d.r nieuwe huis gekregen,dus die gaan eerst nog war verbouwen en met 6weken willen zij er in ,bij susan en bart is het nu aftellen,het word nu wel spannend,en over 14dagen gaat ook hier de aannemer aan de slag,he he eindelijk,zal wel n zooitje worden maar daarna heb je dan ook wat,lieverd geniet ze t.niny

  • 05 Mei 2008 - 07:25

    Harry:

    Hoi Patries,

    Je weet, ik hou van pindakaas. Zelfs op pannenkoeken.Ik hoop dat je een keer bij gelegenheid dit voor ons klaarmaakt.
    Hou je haaks.

    Groetjes.

  • 05 Mei 2008 - 14:29

    Kimmy:

    hey meid!
    nou, ik vind t wel lekker klinken hoor! ik ga m zeker een keertje proberen!!
    knuf

  • 06 Mei 2008 - 10:17

    Jenny:

    Hey Liefie! Ja pindasoep maakt mijn oma altijd maar ik eet er maar heel weinig van, ik proef t altijd een beetje, sommige mensen doen er vis in.

    Maar I prefer saoto hoor! En Ka is inmiddels ook al helemaal verslaafd aan saoto!

    Wanneer kom je nou terug? :(

    ps: gaat goed hier, lekker weer, afgelopen weekend met zn allen naar Scheveningen geweest, vriendjelief ook mee! En dit weekend gaan we dr zeker weer heen maarre.. wish you were here :(

    Kus Xxx Jenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Van 16 februari tot 3 augustus ben ik samen met mijn vriendin Adrienne voor 5,5 maand op stage in Suriname- Nieuw Nickerie! Wij gaan daar stagelopen in een internaat voor Indianenkinderen en ze daar ondersteunenen in het onderwijs volgen, huiswerk maken en activiteiten met deze kinderen doen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 49001

Voorgaande reizen:

16 Februari 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: